Saturday, February 25, 2012

PERKEMAHAN AMALI AKHIR OUTDOOR RECREATION 2011

Tarikh : 23 hingge 31 dixember 2011.
Lokasi : Tasik Chenderoh, Lenggong Perak.


SAYA SEBAGAI BIRO MAKANAN :p



Assalamualaikum saya MUHAMMAD HUSSEIN SHIRAZIE BIN YUSOFF  dan rakan saya ADIB BIN ADNAN kami berdua telah dilantik oleh rakan-rakan untuk menjadi  biro  makanan sepanjang kem  di  tasik chenderoh,perak . Sebelum kem bermula  ,kami  telah berhubung dengan ajk-ajk bahagian makanan dari UiTM  shah Alam , UiTM jengka , INSTEDT  dan University  college  Shahputra . Kami selaku ajk makanan telah berbincang tentang kos , kuantiti, dan jadual makanan kami  sepanjang berada  di  sana.Selepas berbincang dengan ajk-ajk  yang  lain, kami  bersetuju UiTM  shah Alam membeli barang-barang masak , bahan mentah ,seperti ikan , ayam , sayur ,  dan  lain-lain . Manakala , UiTM Jengka  pula  bersetuju membawa peralatan masak seperti kuali , tong  gas  dan  lain-lain .
Kami bertolak dari kuantan pada pukul  8.40  pagi dan tiba di  UiTM  shah  alam pada pukul  1.30  petang.Pada malam tersebut  kami  makan malam  di  sana,dan keesokkan paginya  kami  mengambil sarapan pagi .Semua ikut seperti  yang  telah dibincangkan oleh  kami . Pada waktu kem sedang berlangsung  , peserta-peserta , pensyarah dan para  facilitator akan makan mengikut jadual  yang  ditetapkan iaitu  5 kali  sehari. Sarapan , makantengahari , minumpetang , makanmalam , dan sapa malam . Jadual ini kekal hingga kemini selesai .Untuk memasak  ,facilitator telah membuat jadual kumpulan mana  yang akan masak pada pagi , tengahari , petang , malam dan sapa malam . Saya mendapat aduan bahawa makanan  yang  dihidangkan kurang atau tidak mencukupi .
Selepas  kami , pulang dari kem  tersebut , kami  ajk makanan telah  lama  bercadang untuk  mengadakan  BBQ ,ianya memang menjadi tradisi dari peserta-peserta sebelum  kami , ia seperti acara penutupan . Kuantiti makanan untuk  BBQ  sangat mencukupi malah  ada yang  berlebihan .


*smpai  sini dlu laa...nnti saye crte agi...adus rase susah lak klau formal ni..:P next time nak buat relax2 laa...bru best nak buat..^.^

No comments: